onsdag 11 juni 2008

Jag hatar djungelns lag!

För några månader sedan gick det upp för mig att världens godaste glass alla kategorier Ben&Jerry´s Cherry Garcia inte längre går att köpa i Sverige. Så här försvarar konsumentkontakt det kluddiga beslutet:

Från: konsumentkontakt.benjerry[at]unilever.com
Datum: må 19 maj 2008 11.57.23 GMT+02:00
Ämne: RE: Inser med fasa ...

Cherry Garcia är borta ur sortimentet..Tyvärr så var vi inte tillräckligt många som uppskattade Cherry Garcia utan när vi lanserade nyheter så fick de sämst presterande utgå, djungelns lag.
KOliga hälsningarBen & Jerry`s Sweden

---------------
Sämst presterande???? Meh! Jag hatar djungels lag! Men... idag vände ljuset åter till min torftiga och körsbärsglassfattiga öken till liv. På Sergels torg (framför femte Hötorgsskrapan) säljs Cherry Garcia som kulglass! Så marsch iväg och hjälp mig att visa kluddarna på Konsumentkontakt att Cherry Garcia genast måste tillbaka i butik!

Inga kommentarer: