söndag 1 november 2009

Me! A Lumber jack?


Sheriffen Måns med mannens bästa accessoar


Jag, Åsa och vår manskör

I helgen var Måns och Berit på Ornö för att fälla träd. Himla kul var det och hey, hi, hoooo vad fint det blev.

Åsa brukar säga att jag ser ut som en Lumber jack, men jag vet inte jag. I helgen verkade åtminstone hon mer road av trädfällning än jag. Jag tvingade mig istället med svärmor på Ornö-pensionärernas loppis. Vi fikade och jag fyndade en finfin gul och grön bricka (5:-), en lite för stor tavla som en avlägsen släkting till Åsa gjort (100:- vilket var ett rån!), två böcker om hur man ordnar bra fester (se separat inlägg) och ett glaskakfat som med fördel kan användas till snittar (25:-). Tyvärr visade det sig att det var svärmor som skänkt kakfatet...

Inga kommentarer: