fredag 10 augusti 2007

Mythbusters

Jag älskar Mythbusters på Discovery Channel. De testar såna där grejer som jag funderar över varje dag, som t ex om det är möjligt att klättra upp för en skyskrapa med hjälp av sugproppar (ja, men man måste vara mycket stark), ta sig in ett kassaskåp med hjälp av ett stetoskop (ja, men det tar lång tid) eller om långbenspindlar egentligen är de allra mest giftiga, men att de inte kan ta sig genom mänsklig hud (nej).

Jag tror att jag ska maila mina bästa matmyter till Mythbusters och be dem kolla.

- En jordnöt innehåller lika många kalorier som typ 4 kilometer gurka
- Gurka innehåller mer vatten än vatten självt
- När man äter blekselleri gör man av med mer kalorier än man får i sig

Det trista med den sista myten är ju att enda sättet att äta blekselleri är tillsammans med groteska mängder blåmögelost och Bloody Mary...

Inga kommentarer: