torsdag 9 augusti 2007

Seriösa kandidater slåss inte på krogen?

Igår valde SSU ny ordförande. Inget dramatiskt val kan tyckas då kandidaterna likt Bill och Bull eller Piff och Puff var rörande överens om det mesta.

Kul grej dock. P1 morgon frågar båda kandidaterna "kommer du att slåss på krogen?". Båda kandidater svarar mycket seriöst "alla som känner mig vet att jag ägnar all min fritid åt politik och studier" typ.

Det tycker jag är intressant. Finns det överhuvudtaget på kartan att slåss på krogen? Ligger det i farans riktning? Jag tänker att jag inte ens om hundra år kommer att bli lika politiskt korrekt som en SSU-ordf, eftersom jag nog ändå helt sanningsenligt skulle svara ett plain NEJ på den frågan.

Aha, kanske därför jag aldrig lyckades göra en politisk karriär...

Inga kommentarer: