tisdag 2 oktober 2007

Clowner

Ja, jag vet att det är old news att clowner är världsaltets läskigaste (förutom mimare alltså), men jag kan ändå inte låta bli att varna för att åka till Helsingborg i mitten av oktober:

16–18 november
Clownfest med Svensk Clowncirkel
För fjärde gången firar Helsingborg Clownfest i samarbete med Svensk Clowncirkel, en organisation som samlar många av Sveriges professionella clowner och clowngrupper. Föreställningar för skolan och offentliga föreställningar ges på Dunkers Kulturhus, utställningsmaterial från olika samarbeten presenteras och familjemingel och gästspel för alla åldrar utlovas. Detaljprogram klart i oktober. Kom och var med och upplev att clowner är mer än röda näsor. Detaljprogram färdigt v 43.

Jepp, clowner är definitivt mer än röda näsor... de är ren och skär ångest! Min största clownångest upplevde jag dagen efter min 30-årsdag. Jag hade haft fest och var trött och ganska bakisrädd. Lyfte på dörrmattan när jag städade den mycket stökiga fest-lägenheten och hittar en pin med en galet glad clown och budskapet "Clowner utan gränser!" Att medelåldern börjar på det sättet är väl ändå inte rättvist?

Inga kommentarer: