fredag 14 augusti 2009

Fortfarande semester


Addis, här utan gyttjiga tassar



Trött Åsa

Fortfarande semester vilket i min värld innebär vakna 05.00 när Åsa går upp. Låtsasvaken en halvtimme tills Åsa åker till jobbet. Sen zzzzzzzzzzzzzz till 09.00. Tyvärr som vanligt bara dårar på Ring P1. Vad är det med det programmet? Dagens (eller snarare evighetens) mysterium: varför kan det aldrig ringa nån normal människa dit? Kunde lyckligtvis somna om och vaknade till nya Meny. Bajs säger jag till Alexandra Zazzi och hennes käcka klimatsmarta mat. Saknar verkligen gamla Meny och fattar inte varför SR måste förnya hela tiden. Varför kan inte Meny få vara Meny? Jag saknar Karin och Öland. Somnade om efter typ tio minuter och vaknade till Sommar med en gammal tysk. Intressant till en början, men sen tyckte jag nog att han villade bort sig lite. Som tur var somnade jag om igen och vaknade till härliga programmet Korrespondenterna. Denna vecka Lars Palmgren. Ganska bra. Sen frukost, dusch och avfärd till middag med härliga kollegorna E och K på Brasserie Bobonne. Bra, men inte galet bra. Ankleverterrine (med Sauternes så klart), fiskgryta (med Petit Chablis) och tre ostar (med Châteauneuf-du-Pape). Kasst när servitrisen presenterar en av ostarna som "det är typ en getost". Dessutom var "typ-en-getost" inte mogen. Och vi fick fråga efter bröd och sylt till osten. Hur som helst härligt pga sällskap och vin.

Nu natten med svt24 och katten som springer in och ut med sjukt leriga tassar. Funderar en hel del på vilken dynga hon traskar runt i för att få såååå gyttjiga fötter. Jag tvångstorkar tassar, hon surar.

Om mindre än en timme vaknar vackra Å och nästa dag börjar...

Inga kommentarer: