fredag 21 augusti 2009

Orimlig prioritering!


Fridrott-VMs värsta fiende

Gårdagens VM-kväll var ju helt galet bra. Och då tänker jag inte primärt på Usain Bolts tid på 200 meter. Jaja, det var väl ganska bra. Men man är som van nu. Annat var det med damernas höjdfinal. Vilken rysare! Och vilken uppvisning av Blanka Vlasic.

En mycket konstig sak hände under höjdhoppets upplösning. Åsa började helt plötsligt dammsuga. Meh hallå!!!!! Hur tänkte hon då? Eftersom jag inte dammsugit (eller städat öh) de senaste tre veckorna var det inte riktigt läge att börja gorma att jag blev störd. Slugt nog lyckades jag dock få henne att stänga av med jämna mellanrum med argument som "Blanka måste förbereda sig" eller "Ariane vill helst ha alldeles tyst när hon ska hoppa".

Hela dammsugsdebaclet gav mig så dåligt samvete att jag hetsade ren all disk av bara farten. Jag är verkligen en fin människa!

Inga kommentarer: